Nesreče v gorah se dogajajo odkar človek zahaja v gore. Do pred dveh stoletij jih veliko večino lahko označimo za delovne nesreče v gorskem svetu, ki pa so se pogosto končale žalostno. Sprva so ponesrečencem pomagali le najbližji (drvarji, pastirji, oglarji …). Prvo znano reševanje na slovenskem je zabeleženo leta 1822, ko je strela na vrhu Triglava ubila Antona Korošca. Ta je spremljal stotnika Antonia von Bosia, ki je imel nalogo sestaviti trigonometrično omrežje Kranjske. Nesrečnega Korošca so šele ob pomoči domačinov iz Bohinja prenesli v dolino.
»Potreba« po organiziranem reševanju v gorah se je pokazala šele z razvojem gorskega turizma. Tako je leta 1902 v Mojstrani avstrijsko-nemško planinsko društvo vzpostavilo prvo reševalno službo na ozemlju današnje Slovenije. Slovensko planinsko društvo, predhodnik današnje Planinske zveze Slovenije, pa je prvo reševalno postajo ustanovilo aprila 1912 v Kranjski gori, katere naslednica je danes Gorska reševalna zveza Slovenije. Gorska reševalna služba je delovala pod okriljem Planinske zveze Slovenije vse do leta 2006, ko je bila ustanovljena samostojna Gorska reševalna zveza Slovenije.
Reševanje v slovenskih gorah izvaja 17 društev in postaj gorske reševalne službe: Bohinj, Bovec, Celje, Jesenice, Jezersko, Kamnik, Koroške, Kranj, Kranjska Gora, Ljubljana, Maribor, Mojstrana, Radovljica, Rateče, Škofja Loka, Tolmin in Tržič.
S klicem na številko 112 pokličemo Regijski center za obveščanje. Pomembno je, da operaterju sporočimo naslednje podatke:
- KDO kliče,
- KAJ in KJE se je zgodilo,
- KDAJ se je zgodilo,
- KOLIKO je ponesrečencev in KAKŠNE so poškodbe,
- KAKŠNO pomoč potrebujete.
Operater nas bo verjetno povprašal tudi po vremenu, jakosti vetra, ipd. Ti podatki bodo vodji intervencije v pomoč pri aktiviranju morebitne helikopterske pomoči, pa tudi siceršnjemu načrtovanju reševalne intervencije.
V primeru helikopterskega reševanja, se je potrebno pripraviti na prihod helikopterja. Vse predmete pospravimo v nahrbtnik! Vrvi zvijemo, daljše predmete (npr. smuči), pa prestavimo na mesto, ki je od kraja nesreče umaknjeno več deset metrov. Če je možno in varno, naj se od kraja nesreče umaknejo tudi vse prisotne osebe (z izjemo enega ali dveh spremljevalcev). Ko končno zagledamo helikopter, se postavimo v stoječ ali polklečeč položaj z iztegnjenima rokama v obliki črke Y (mednarodni znak za pomoč helikopterja). S tem helikopterski posadki sporočimo, da potrebujemo njihovo pomoč.
Med približevanjem helikopterja bo začelo zaradi učinka rotorja močno pihati. Priporočljivo je, da si že predhodno zakrijemo oči z očali (sploh v snegu). Piš helikopterske elise (rotorja) je izjemno močen. Z lahkoto prestavlja tudi večje predmete in če kar koli zadane helikopter ali reševalca letalca, ki se po jeklenici spušča na mesto nesreče, so posledice lahko tragične. Če helikopter pristane in izkrca ekipo reševalcev v bližini mesta nesreče, se helikopterju NE SMEMO približevati.
Stroške reševanja v gorah krijeta ZZZS in država, v primeru malomarnosti pa posameznik sam.